Medicinattest fra egen læge (rejser uden for Schengen-området)
Hvert land kan have egne regler for medbragt medicin. Du bør henvende
dig til det relevante lands ambassaden, for at høre, hvilke krav der
stilles.
Det er udenrigsministeriets erfaring, at følgende praksis som regel gælder.
- Få din egen læge til at skrive en attest, som angiver:
- Dit navn, fødselsdato og pasnummer
- Hvad du behandles for
- Hvad du behandles med (navn og styrke på din medicin)
- Hvilken mængde du er ordineret (mængde pr. dag)
- Attesten bør som minimum skrives på engelsk.
- Det er nødvendigt at få stemplet/legaliseret attesten i Udenrigsministeriet.
- Husk altid at rejse med medicinen i original emballage.
Det er vigtigt, at du spørger landets ambassaden, om det er et krav, at attesten oversættes til lokalsprog.
Læs mere om legalisering, og se, hvor du kan henvende dig, hvis du har yderligere spørgsmål.
Spørg også ambassaden om din attest og evt. oversættelse skal sendes
til ambassaden efter den er legaliseret den i Udenrigsministeriet. Det
gælder ikke for de lande, der er en del af Apostille-konvention.
For kontaktoplysninger på andre landes ambassader i København, kan du åbne dokumentet; The Copenhagen Diplomatic list.